شروع ثبت نام دوره های آذر 1403مشاهده دورهها و سیلابس با گواهی دانشگاه صنعتی شریف
سلام ..استاد داخل کتاب نقشه کشی صنعتی ۲ در مبحث تلرانس هندسی ..شما توضیح ندادین که مقدار تلرانس هندسی رو باید چطوری حساب کرد و مبناهایی که انتخاب میکنیم بر اساس چه اولویتی انتخاب میکنیم (وقتی چنتا مبنا داریم)..ممنون میشم راهنمایی کنید فایل ضمیمه: ندارد ٠٨ خرداد ١٣٩٩(حدود ٤ سال پیش)
سلام ..استاد داخل کتاب نقشه کشی صنعتی ۲ در مبحث تلرانس هندسی ..شما توضیح ندادین که مقدار تلرانس هندسی رو باید چطوری حساب کرد و مبناهایی که انتخاب میکنیم بر اساس چه اولویتی انتخاب میکنیم (وقتی چنتا مبنا داریم)..ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلامتولرانسهای قطعات به گونهای حساب میشوند که هم هزینه تولید را کاهش دهند و هم مجموعه دارای عملکردی مطلوب باشد. تعیین تولرانس های قطعات براساس نوع فرآیند تولیدی آن ها، نیازمند شناخت کافی از تمامی فرآیندهای تولیدی است. روش های متعددی ابداع شده اند که براساس شبیه سازی تولید و یا با استفاده از روش های جبری قبل از تولید قطعات، مقادیر تولرانسهای آن ها را حساب می کنند. از میان روش های مختلف شبیه سازی، روش شبیه سازی مونت کارلو و از میان روش های جبری، روش خطی سازی مستقیم ، بیشترین کاربرد را در تعیین تولرانس های قطعات دارند. امروزه، مفاهيم اقتصادي همراه با تولرانسگذاري مؤلفهها و اثر آن در كيفيت و هزينة توليد و مونتاژ، يكي از موضوعات روز دنيا در طراحي و ساخت است. مسئلة تخصيص بهينة تولرانس براساس هزينه، مانند مسئلة بهينهسازي غيرخطي، فرمولبندي ميشود كه اغلب از توابع هزينة توليد - تولرانس به عنوان متغير پاسخ استفاده ميشود فایل ضمیمه: ندارد ٠٩ خرداد ١٣٩٩(حدود ٤ سال پیش)
با سلام